Krajská hygienická stanice Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích

Krajská hygienická stanice Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích (dále KHS) je organizační složka státu, přímo řízená MZ ČR. Plní funkci správního úřadu a vykonává další specializovanou odbornou činnost v oblasti ochrany a podpory veřejného zdraví.

Do náplně činnosti KHS spadá zejména státní zdravotní dozor nad dodržováním povinností stanovených přímo použitelnými předpisy Evropských společenství, zákonem o ochraně veřejného zdraví a jeho prováděcími předpisy, výkon funkce dotčeného orgánu ochrany veřejného zdraví v řízeních podle stavebního zákona a dalších právních předpisů, spolupráce při tvorbě zdravotní politiky kraje a další odborná metodická, konzultační a osvětová činnost v oblasti ochrany a podpory veřejného zdraví.
K tomuto účelu má KHS zřízena územní pracoviště v Chrudimi, Ústí nad Orlicí a ve Svitavách.

Krajské hygienické stanice mají jednotnou organizační strukturu, která v úseku odborných činností zahrnuje protiepidemický odbor a odbory hygieny obecné a komunálníhygieny dětí a mladistvých, hygieny práce a hygieny výživy a předmětů běžného užívání.
Podle náplně těchto odborů je na webové stránce rozčleněna většina poskytovaných informací. Souhrnně za celou oblast působnosti KHS jsou uváděny aktuality a dokumenty na elektronické úřední desce.
Pro usnadnění úřední komunikace jsou na webové stránce k dispozici ke stažení formuláře nejčastějších žádostí a vzory pro zpracování provozních řádů vybraných činností, podléhajících povinnému schválení. Pro individuální dotazy a konzultace jsou uvedeny kontakty na jednotlivé odborné pracovníky KHS.

Základní informace

Cíl a působnost

Krajská hygienická stanice Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích (dále jen „KHS Pardubického kraje“) byla zřízena na základě ustanovení § 82 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „zákon o ochraně veřejného zdraví“), s účinností od 1.1.2003.

KHS Pardubického kraje je správní úřad, který vykonává působnost v rozsahu stanoveném zákonem o ochraně veřejného zdraví a zvláštními právními předpisy na území Pardubického kraje. K tomu účelu má ze zákona zřízeno pracoviště v Pardubicích a územní pracoviště v obcích Chrudim, Svitavy a Ústí nad Orlicí.

KHS Pardubického kraje náleží zejména:

a) vydávat rozhodnutí, povolení, osvědčení a plnit další úkoly státní správy v ochraně veřejného zdraví včetně státního zdravotního dozoru, pokud není příslušné Ministerstvo zdravotnictví,
b) vykonávat státní zdravotní dozor nad dodržováním zákazu a plněním dalších povinností stanovených zákonem c. 258/2000 Sb., v platném znění, a zvláštními právními předpisy k ochraně veřejného zdraví včetně ochrany zdraví při práci před riziky plynoucími z fyzikálních, chemických a biologických faktoru pracovních podmínek, z nepříznivých mikroklimatických podmínek a z fyzické a duševní zátěže a nad souvisejícími pracovními podmínkami včetně vybavení pracovišť; státní zdravotní dozor nad ochranou zdraví při práci je státním odborným dozorem nad ochranou zdraví při práci ve smyslu zvláštního právního předpisu,
c) na návrh zaměstnavatele nebo osoby uvedené v § 43 zákona rozhodnutím zařazovat práce do příslušných kategorií,
d) stanovit za podmínek § 39 odst. 1 rizikové práce a plnit úkoly podle § 40 písm. c) a d) zákona,
e) stanovit zaměstnavateli nebo osobě uvedené v § 43 pro výkon rizikových prací, s ohledem na expozici zaměstnanců, nebo osoby uvedené v § 43 a jejích spolupracujících rodinných příslušníků rizikovým faktorům pracovních podmínek,
1. minimální rozsah a termíny sledování faktorů pracovních podmínek a
2. minimální náplň a termíny periodických lékařských preventivních prohlídek a minimální náplň vstupních a výstupních lékařských preventivních prohlídek, pokud je nestanoví zvláštní právní předpis, jakož i
3. lékařské preventivní prohlídky po skončení rizikové práce, jde-li o takové vlivy pracovních podmínek, které se mohou nepříznivě projevit i po delší době (dále jen „následné lékařské preventivní prohlídky“); následné lékařské preventivní prohlídky pracovníků se zdroji ionizujícího záření kategorie A stanoví za podmínek upravených zvláštním právním předpisem,
f) stanovit zaměstnavateli způsob a minimální rozsah sledování zátěže organismu zaměstnanců vykonávajících rizikové práce faktory pracovních podmínek, pokud je nestanoví zvláštní právní předpis,
g) provádět ověření podmínek vzniku onemocnění pro účely posuzování nemocí z povolání,
h) zřizovat v případech stanovených tímto zákonem komise,
i) plnit úkoly dotčeného správního úřadu podle zvláštních právních předpisů,
j) uplatňovat stanoviska k územně plánovací dokumentaci z hlediska ochrany veřejného zdraví včetně hodnocení a řízení zdravotních rizik,
k) projednávat přestupky na úseku ochrany veřejného zdraví podle zvláštního právního předpisu,
l) nařizovat, organizovat, řídit a popřípadě i provádět opatření k předcházení vzniku a zamezení šíření infekčních onemocnění a v tomto rozsahu též usměrňovat činnost poskytovatelů zdravotních služeb a kontrolovat ji; určovat, s výjimkou § 68 odst. 2, poskytovatelé zdravotních služeb, kteří provedou opatření k předcházení vzniku a zamezení šíření infekčních onemocnění, a plnit s tím související úkoly,
m) nařizovat mimořádná opatření při epidemii a nebezpečí jejího vzniku a mimořádná opatření k ochraně zdraví fyzických osob při výskytu nebezpečných a z nebezpečnosti podezřelých výrobků a nejakostních či z porušení jakosti podezřelých vod, při živelních pohromách a jiných mimořádných událostech, pokud není příslušné Ministerstvo zdravotnictví, a rozhodovat o jejich ukončení včetně uvolnění výrobků na trh nebo do oběhu. Mimořádné očkování podle § 69 odst. 1 písm. g) stanoví jen s předchozím povolením Ministerstva zdravotnictví,
n) stanovit hygienický limit faktoru pracovních podmínek, neupraveného právním předpisem, a metodu jeho stanovení v pracovních podmínkách; stanovit způsob, minimální rozsah a četnost jeho sledování a opatření k ochraně zdraví zaměstnanců, osob uvedených v § 43 a jejich spolupracujících rodinných příslušníků v riziku takového faktoru; zařadit práci s tímto faktorem z vlastního podnětu do kategorie, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak,
o) vykonávat státní zdravotní dozor nad plněním povinnosti zajistit pracovnělékařské služby uloženou zvláštním právním předpisem a nad plněním povinností zaměstnavatele poskytovat zařízením vykonávajícím pracovnělékařské služby informace nutné k ochraně zdraví při práci, uložené zvláštním právním předpisem,
p) na návrh zaměstnavatele přezkoumávat opatření zařízení vykonávajícího pracovnělékařské služby vydané podle § 39; při přezkoumání opatření zařízení vykonávajícího pracovnělékařské služby se nepostupuje podle zvláštního právního předpisu ani podle správního řádu,
q) nařídit provozovateli potravinářského podniku provozujícímu stravovací službu odběr a uchovávání vzorků podávaných pokrmů, je-li to potřebné pro zajištění bezpečnosti podávaných pokrmů nebo z důvodů podezření na vznik infekčního onemocnění z pokrmů, a určit rozsah a dobu plnění této povinnosti; postup při odběru a uchovávání vzorků pokrmů upraví prováděcí právní předpis,
r) provádět epidemiologické šetření podle § 62a,
s) usměrňovat činnost osob poskytujících péči (§ 15 odst. 1) v oblasti hygieny provozu a předcházení nemocničním nákazám a kontrolovat ji,
t) provádět hodnocení a řízení zdravotních rizik z hlediska prevence negativního ovlivnění zdravotního stavu obyvatelstva a podílet se na monitorování vztahů zdravotního stavu obyvatelstva a faktorů životního prostředí a životních a pracovních podmínek; kontrolovat a řídit místní programy ochrany a podpory veřejného zdraví,
u) spolupracovat se správními úřady a s orgány samosprávy při tvorbě zdravotní politiky příslušného regionu,
v) podílet se na úkolech integrovaného záchranného systému,
w) potvrzovat na tiskopisech vydaných orgány nemocenského pojištění pro účely nemocenského pojištění, že byla nařízena karanténa nebo mimořádná opatření při epidemii nebo nebezpečí jejího vzniku uvedená v § 69 odst. 1 písm. b) a h) a ukončení karantény nebo mimořádných opatření, popřípadě trvání karantény nebo mimořádných opatření, a to na základě žádosti osob, kterých se karanténa nebo mimořádné opatření týkají,
x) provádět v případě přeshraniční spolupráce státní zdravotní dozor a postupovat přitom podle přímo použitelného předpisu Evropské unie o spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele,
y) provádět audity analýz rizik a systémů kritických kontrolních bodů podle přímo použitelného předpisu Evropské unie o úředních kontrolách v provozovnách stravovacích služeb.

Veřejné zakázky a dotační projekty

Profil zadavatele

Veřejné zakázky KHS Pardubického kraje jsou uveřejněny na profilu zadavatele: viz odkaz níže

https://www.tenderarena.cz/profil/detail.jsf?identifikator=KHSPCE

Projekt "Zvýšení připravenosti KHS Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích na řešení hrozeb"


Výzva č. 102 IROP „Zvýšení připravenosti subjektů zapojených do řešení hrozeb II.“ Specifický cíl 6.1 REACT-EU


Podávání podnětů a žádostí

Podání, návrhy, žádosti a jiné písemnosti lze doručovat na adresu:
Krajská hygienická stanice Pardubického kraje, Mezi Mosty 1793, 530 03 Pardubice

Pardubice nebo na adresu jednotlivých územních pracovišť, v případě, že se jedná o podání s působností na území příslušného okresu ChrudimSvitavyÚstí nad Orlicí.

Podání odvolání

Proti rozhodnutím KHS Pardubického kraje lze podat odvolání k Ministerstvu zdravotnictví CR, podáním u KHS Pardubického kraje (příslušného územního pracoviště, které rozhodnutí vydalo). Odvolání musí být podáno do 15 dnu od doručení rozhodnutí, pokud není stanoveno jinak.

Postup při vyřizování stížností

Písemné stížnosti se zasílají na adresu Krajská hygienická stanice
Pardubického kraje, Mezi Mosty 1793, 530 03 Pardubice, nebo na adresu jednotlivých územních pracovišť, v případě, že se jedná o stížnost s působností na území příslušného okresu
(ChrudimSvitavyÚstí nad Orlicí). Písemné stížnosti lze zároveň podávat na
příslušném sekretariátu (podatelně) KHS Pardubického kraje v sídle resp. na územních pracovištích v obcích Chrudim, Svitavy a Ústí nad Orlicí viz výše. O ústních stížnostech, které nelze vyřídit ihned při jejich podání, se sepíše záznam, který se po přečtení předloží stěžovateli k podpisu. Požádá-li o to stěžovatel, nutno sepsat záznam i tehdy, jestliže vyřízení stížnosti náleží do působnosti jiné organizace.

Stížnosti, které není třeba prošetřovat na místě nebo na podkladě vyjádření, popřípadě spisového materiálu jiné organizace, musí být vyřízeny (prošetřeny) do 10 dnu ode dne, kdy byly doručeny KHS Pardubického kraje.

Příjem stížností, které nebyly podány ústně nebo doručeny osobně a které nelze vyřídit do 10 dnu ode dne, kdy došly od stěžovatelů, musí být stěžovatelům, není-li tím dotčen státní zájem, potvrzen písemně do 5 dnu ode dne doručení. Stížnosti, které nelze vyřídit (prošetřit) do 10 dnu ode dne jejich doručení KHS Pardubického kraje, musí být vyřízeny (prošetřeny) nejdéle do 30 dnu ode dne jejich doručení. Tuto lhůtu lze překročit jen ve výjimečných případech a se souhlasem ředitele KHS Pardubického kraje nebo zaměstnance jím k tomu zmocněného. O důvodech musí být uvědomen stěžovatel a organizace, která stížnost postoupila k prošetření nebo si vyžádala zprávu o jejím vyřízení.

Úřední hodiny pro podatelen najdete zde…

Právní předpisy

Definice

Krajská hygienická stanice Pardubického kraje při své rozhodovací činnosti postupuje zejména podle těchto právních předpisů:

Vnitrostátní právní předpisy

a) zákon o ochraně veřejného zdraví a jeho prováděcí právní předpisy:

  • zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 490/2000 Sb., o rozsahu znalostí a dalších podmínkách k získání odborné způsobilosti v některých oborech ochrany veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 38/2001 Sb., o hygienických požadavcích na výrobky určené pro styk s potravinami a pokrmy, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 84/2001 Sb., o hygienických požadavcích na hračky a výrobky pro děti ve veku do 3 let, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 6/2003 Sb., kterou se stanoví hygienické limity chemických, fyzikálních a biologických činitelů pro vnitřní prostředí pobytových místností některých staveb
  • vyhláška č. 138/2003 Sb., kterým se stanoví vzor služebního průkazu zaměstnanců orgánu ochrany veřejného zdraví
  • vyhláška č. 432/2003 Sb., kterou se stanoví podmínky pro zařazování prací do kategorií, limitní hodnoty ukazatelů biologických expozičních testů, podmínky odběru biologického materiálu pro provádění biologických expozičních testu a náležitosti hlášení prací s azbestem a biologickými činiteli
  • vyhláška č. 35/2004 Sb., kterou se stanoví náležitosti, forma elektronické podoby a datové rozhraní protokolu o kontrole jakosti pitné vody a vody koupališť, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 238/2011 Sb., o stanovení hygienických požadavku na koupaliště, sauny a hygienické limity písku v pískovištích venkovních hracích ploch
  • vyhláška č.137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 252/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na pitnou a teplou vodu a rozsah kontroly pitné vody, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 306/2012 Sb., o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a o hygienických požadavcích na provoz zdravotnických zařízení a ústavu sociální péče
  • vyhláška č. 409/2005 Sb., o hygienických požadavcích na výrobky přicházející do přímého styku s vodou a na úpravu vody
  • vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění pozdějších předpisů
  • nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací
  • vyhláška č. 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem, ve znění pozdějších předpisů
  • nařízení vlády č. 1/2008 Sb., o ochraně zdraví před neionizujícím zářením
  • vyhláška č. 448/2009 Sb., o stanovení hygienických požadavku na kosmetické prostředky

b) Ostatní vnitrostátní právní předpisy řešící problematiku ochrany veřejného zdraví a upravující kompetence Krajské hygienické stanice Pardubického kraje:

  • zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnoti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
  • zákon č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
  • zákon č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
  • zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní rád, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladu řízení o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláška č. 520/2005 Sb., o rozsahu hotových výdajů a ušlého výdělku, která správní orgán hradí jiným osobám, a o výši paušální částky nákladu řízení
  • zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivu na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 102/2001 Sb., o obecné bezpečnosti výrobku a o změně některých souvisejících zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých souvisejících zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, ve znění pozdejších předpisů
  • zákon č. 477/2001 Sb., o obalech, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 76/2002 Sb., o integrované prevenci, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 120/2002 Sb., o podmínkách uvádění biocidních přípravku a účinných látek na trh a o změně některých souvisejících zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 350/2011 Sb., o chemických látkách a chemických směsích a o změně některých zákonů (chemický zákon)
  • zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péci a o změnách některých souvisejících zákonu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami způsobenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 59/2006 Sb., o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými chemickými látkami a chemickými přípravky, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ve znění pozdějších předpisů
  • nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci

c) Přímo aplikovatelné předpisy Evropských společenství:

  • nařízení ES č. 178/2002, kterým se stanoví obecné zásady potravinového práva, zřizuje se Evropský úřad pro bezpečnost potravin a stanoví postupy týkající se bezpečnosti potravin
  • nařízení ES č. 852/2004 o hygieně potravin
  • nařízení ES č. 882/2004 o úředních kontrolách za účelem ověřování dodržování právních předpisu o krmivech a potravinách a ustanovení o zdraví zvířat a dobrých životních podmínkách zvířat
  • nařízení ES č. 1935/2004 o materiálech a předmětech určených pro styk s potravinami a o zrušení směrnic 80/590/EHS a 89/109/EHS
  • nařízení Komise ES č. 2073/2005, o mikrobiologických kritériích pro potraviny
  • nařízení Komise ES č. 37/2005, o sledování teplot v přepravních prostředcích, úložných a skladovacích prostorech pro hluboce zamrazené potraviny určené k lidské spotřebě
  • nařízení Komise ES č. 2023/2006 o správné výrobní praxi pro materiály a předměty určené pro styk s potravinami
  • nařízení Komise ES č. 10/2011 o materiálech a předmětech z plastů určených pro styk s potravinami

Nahlédnout do těchto předpisů lze v sídle Krajské hygienické stanice Pardubického kraje nebo na jeho územních pracovištích v úřední dny (pondělí a středa od 08:00 do 11:00 hod. a od 13:00 do 17:00 hod.), v ostatní dny pouze na základě předchozí dohody.

Úhrada za poskytování informací žadatelům

Definice

Sazebník úhrad nákladu vynaložených v souvislosti s poskytováním informací dle zákona c. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, je stanoven v souladu s nařízením vlády c. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Sazebník nezahrnuje náhradu pracovního casu spojeného s příslušným úkonem s výjimkou rozsáhlého vyhledávání informací. Platnost od 1.srpna 2007.

Sazebník úhrad nákladů

Vynaložených v souvislosti s poskytováním informací pořízení kopií:

  • jednostranná kopie A4 (černobílá) – 2,00
  • oboustranná kopie A4 (černobílá) – 3,00
  • jednostranná kopie A3 (černobílá) – 3,00
  • oboustranná kopie A3 (černobílá) – 5,00

Pořízení kopií prostřednictvím počítačové tiskárny:

  • jednostranná kopie A4 (černobílá) 1,00
  • oboustranná kopie A4 (černobílá) 1,50

Opaření technických nosičů

  • CD – 12,00
  • disketa – 9,00

Odeslání informací – poštovní služby – dle platného poštovního sazebníku České pošty, a.s.,

  • balné 20,00
  • obálka (dopisnice) 3,00

Mimořádné rozsáhlé vyhledávání informací

  • sazba za 1 započatou hodinu 250,- Kč

KHS Pardubického kraje nebude po žadateli požadovat úhradu nákladu, vzniklých na základě žádosti, do výše 30 Kč.
Pouhé nahlížení žadatele do spisu bude poskytováno bezplatně.
Je zakázáno kopírování a další úkony na vlastní technické nosiče žadatele!
Úhrady se vybírají přímo proti vydání příjmového pokladního dokladu, zpravidla při převzetí informace oprávněnou osobou.
Veškeré poskytování informací bude prováděno v souladu s příslušnými právními předpisy a se zřetelem na ochranu osobnosti a osobních údajů.

Protikorupční program KHS Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích

V souladu se zákonem č. 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů je s účinností od 1. srpna 2023 zřízena funkce příslušné osoby k vyřízení oznámení, která přijímá a prošetřuje oznámení od oznamovatelů. Na základě ustanovení ředitele Krajské hygienické stanice Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích (dále jen KHS) plní funkci příslušné osoby Mgr. Iveta Hánělová, odborný rada odboru správního. Jmenovaná přijímá oznámení a prošetřuje v nich obsažená podezření, týkají-li se zaměstnanců zařazených dle zákona o státní službě. Oznámení lze podat

  • listinné podobě na adresu Mgr. Iveta Hánělová, Mezi Mosty 1793, 530 03 Pardubice s tím, že obálka obsahující oznámení bude označena slovy: „OZNÁMENÍ PORUŠENÍ PRÁVA ZÁKON 171“ nebo vložit do schránky pro příjem oznámení, která je umístěna u hlavního vchodu do budovy KHS na adrese Mezi Mosty 1793, 530 03 Pardubice
  • prostřednictvím elektronické pošty na adresu whistleblowing@khspce.cz
  • ústním podáním – prostřednictvím osobní schůzky na žádost oznamovatele. Žádost o osobní schůzku je nutné zaslat na výše uvedenou adresu whistleblowing@khspce.cz.

Obsah schránky pro příjem oznámení a elektronická pošta budou kontrolovány a vybírány každý pracovní den.

KHS Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích zveřejnila služební předpis náměstka ministra vnitra pro státní službu č. 3/2023 ze dne 3. října 2023, kterým se stanoví pravidla etiky státních zaměstnanců. Při výkonu státní služby se zaměstnanci Krajské hygienické stanice Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích řídí pravidly stanovenými tímto služebním předpisem.


Stáhněte si:

Informace o plnění Strategie vlády v boji s korupcí na období let 2013-2014

S odkazem na usnesení vlády ČR ze dne 16. ledna 2013 č. 39 o Strategii vlády v boji s korupcí na období let 2013-2014 uvádíme níže uvedenou informaci:

Ve druhém pololetí roku 2015 neměla Krajská hygienická stanice Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích žádné poradní orgány a pracovní týmy, rovněž neměla smluvně zajištěny služby poradců, konzultantů, analytiků, advokátních kanceláří či jiných externích poradenských společností.

V Pardubicích dne 18.3.2016

Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.

Na základě ustanovení § 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zveřejňuje základní údaje k realizaci tohoto zákona:

Informace ve smyslu zákona c. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, muže oprávněná osoba získat v sídle KHS Pardubického kraje, Mezi Mosty 1793, 530 03 Pardubice nebo na územních pracovištích ChrudimSvitavy a Ústí nad Orlicí.

Spadají-li uvedené informace do působnosti územních pracovišť a to na základě ústní či písemné podané žádosti. Místem pro podání žádostí je příslušný sekretariát (podatelna) KHS Pardubického kraje v sídle resp. na územních pracovištích v obcích Chrudim, Svitavy a Ústí nad Orlicí viz výše.

Formulář žádosti o poskytnutí informace viz příloha

V případě vydaného negativního rozhodnutí, jímž je KHS Pardubického kraje odepřeno žadateli poskytnutí požadované informace, muže žadatel proti takovému rozhodnutí podat opravný prostředek, tj. odvolání. Odvolání proti rozhodnutí KHS Pardubického kraje se podává ve lhůtě do 15 dnu od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti, jestliže KHS Pardubického kraje neposkytla informace či nevydala rozhodnutí, kterými informace odepřela.

Odvolání se podává povinnému subjektu, tj. KHS Pardubického kraje, která rozhodnutí vydala nebo mela vydat.

V odvolání oprávněný subjekt – odvolatel – uvede, v čem spatřuje nesprávnost vydaného rozhodnutí a navrhne jeho změnu.

KHS Pardubického kraje se k podanému odvolání vyjádří a postoupí ho Ministerstvu zdravotnictví ČR, pokud odvolateli nevyhoví v plném rozsahu v rámci autoremedury.

Sazebník úhrad nákladů

Poskytnutí informace Covid19


Výroční zpráva za rok 2022

(podle § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů)

  1. Za rok 2022 bylo podáno 15 žádostí o poskytnutí informace. Ve všech případech byly informace poskytnuty.
  2. Nebylo podáno odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace.
  3. Žádné rozhodnutí nebylo podrobeno soudnímu přezkoumání.
  4. Výhradní licence nebyla poskytnuta.
  5. Dle § 16a nebyla podána jediná stížnost proti neposkytnutí informace.

Zveřejněné informace dle § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2021:

GDPR – Zpracování osobních údajů